2011.12.13.
22:17

Írta: Vidéki kislány

Ki vagyok, miről írok?

 26 éves nőnemű lény vagyok (jé, ez a blog címéből is kiderül:) ) Budapesten születtem, életem első 7 évét is itt töltöttem. Hát, valamit biztos megalapozott, de az ember hamar felejt. Azóta több vidéki kisvárosban laktam, és ezáltal igazi vidéki kislány lettem — amiről szerintem én nem akartam soha tudomást venni:D Nagyvilági leányzónak, NŐnek képzeltem magam, aki művelt, nyitott a nagyvilágra, és mit neki ez a magyar Ugar!

Aztán az élet úgy hozta,h. irány Bp. Na, azért annyira nem nyílegyenesen, mert nem a körút kellős közepén lakom, hanem csak egy "agglomerált" kisvárosban, no de a körút stimmel annyiban, hogy oda járok minden áldott (?) nap dolgozni. "Agglomerátor" lettem:)

Sokk. Az első pár hetet ezzel az egy db szóval jellemezném. Én, aki azt hittem, hogy a mi kies fővárosunk nem több egy vidéki nagyvárosnál, annyi különbséggel, hogy van villamos, meg metró is; nos, én egy picit belehaltam. És aztán szájtátva bámultam. Mint az a bizonyos vidéki kislány Pesten.

Ezen élményeimet, vagy ha jobban tetszik, szájtátiságaimat osztanám meg azzal, aki megtisztel, hogy elolvas. Aztán ki tudja: talán valaki a saját "vidékikislányságára" is ráismer a sorok között:) Vagy csak a "bennszülöttek" lelik meg magukban a szájtáti vidékit...? Nem tudom. Meglátjuk.

 

 

 

 

2 komment

Címkék: első vidék bemutatkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://videkikislanypesten.blog.hu/api/trackback/id/tr783461587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. C. Fhtagn 2012.11.04. 02:42:17

életemelső -> életem első
7évét -> 7 évét
Hát, -> Háttal nem kezdünk mondatot
kslány -> kislány
lettem-amiről -> kötőjel helyett gondolatjel a helyes, nem listát írsz
hozta,h. -> hozta, hogy
sztem -> szerintem
annyiban,h. -> lásd fentebb, 4 betűt nem rövidítünk, vessző után térköz kerül
hittem,h. -> ismétlés a tudás anyja

inkább abbahagyom, mert a spellcheck stilisztikai javítókapacitásom lemerült mára.

amúgy jó szüzséjét tekintve

Vidéki kislány 2012.11.14. 18:36:19

Köszönöm az építő jellegű kritikát, javítom.
Érdemes a következő bejegyzést is elolvasni, hátha abban már nem hibázok ;)

Mindazonáltal a "hát"-tal való mondatkezdéssel egyre többször értek egyet, miután a beszélt nyelv (és gyanítom,hogy az irodalmi nyelv is) előszeretettel alkalmazza...Persze a szabály az szabály. És ez nem egy nyelvtan-blog:)
süti beállítások módosítása